japanu auto klubs, forums, auto daļas - japcar.lv

Login Form






Aizmirsāt paroli?
Vēl neesat reģistrējies? Reģistrācija

Atbalsta


Toyota 86, GT 86, FT-86, Subaru BRZ, Scion FR-S, toyobaru
Reklāma:

Mājaslapu izstrāde
Nesaistošas reklāmas:
Visi radio internetā
Līvu akvaparks Mahindra XUV 500
© 2017 Japcar - japāņu auto klubs
on-line.lv Auto/moto Auto_moto
Tests: Nissan Juke 1.6 DIG-T

Kas ir Nissan Juke? Auto, kas cenšas apvienot vairākus auto vienā. Tas ir vidējas klases pilsētas auto, mazliet sportisks, ar orģinālu dizainu, pietiekami praktisks un ikdienā ērti lietojams. Tas ir kā kupeja uzsēdināta uz apvidus auto piekares, mūsdienīgi saucot to par krosoveru. Juke ir kā pēctecis populārajam Qashqai, mazliet mazāks un šoreiz Nissan cenšas pievērst uzmanību jaunākai auditorijai. Juke iepriekš tika prezentēts kā konceptauto "Qazana" 2009.gada Ženēvas auto izstādē, līdz 2010.jūnijā tas nonāca pārdošanā (Latvijā - oktobrī) un šodien mēs to apskatīsim pateicoties Nissan Norde centram, kas mums piedāvā iespēju testēt šo auto 24 stundas.


Dizains



Bez šaubām visvairāk šo auto raksturo nekas cits kā dizains! Tas ir oriģināls, pārdrošs, interesants un dīvains. Bet tā ir Juke labākā un sliktākā īpašība vienlaicīgi, jo liela daļa cilvēku šausminās ieraugot Juke un uzskata, ka kopumā tas ir laikmeta neglītākais auto, tomēr piebilstot, ka aizmugure gan ir tīri smuka. Protams tas nav mākslas skulptūra kā ekskluzīvi superauto, tomēr es ļoti ātri pieradu pie dizaina, pievēru acis uz vienkāršajām apaļajām dienas gaismas lampām un uzskatu, ka auto dizains ir pat ļoti izdevies. Juke ir ar savu rozīnīti un tā dīvainais izskats manuprāt spilgti simbolizē japāņu kultūru, un ne par visiem japāņu auto to var teikt! Dienu nobraucot ar Juke, biju pārliecināts ka dizains ir vismaz 95% perfekts, bet kad pamanīju cik nomācoši vienmuļš un noplucis blakus izskatās vecais darba zirgs Qashqai, varu droši apgalvot - Juke dizains ir super! Un protams uzmanības šim auto netrūkst - cilvēki atskatās uz Juke nepārtraukti!



Praktiskums un Luksus

Izskats prasa upurus un Juke nav izņēmums. Kupej-veidīgais jumts krietni ierobežo aizmugurē sēdošo pasažieru vietu. Augumā esmu 184cm un nebija iespējams atlaist galvu nepieskaroties jumtam. Bet vai tā būs problēma? Atkarībā cik bieži gara auguma cilvēki sēdēs aizmugurē. Diemžēl arī iekāpšana pa aizmugurējām durvīm ir sarežģīta, jo durvju izmērs ir diezgan pieticīgs. Tātad auto mantojis arī daļu mīnusus no kupejām.
Bagāžnieks ir vidēja izmēra, bet to var ļoti labi un ērti paplašināt nolocot aizmugurējos benķus. Zem bagāžnieka paklāja ir papildus slēptais nodalījums, zem kura vēl ir paslēpts rezerves ritenis.


Juke augstais klīrenss ļauj braukt pa dažādākam reljefam, sniegiem un dubļiem, un ērti justies, ērti iekāpt un izkāpt, pa priekšējām durvīm, protams. Tomēr ar augstāku auto ir grūti izbraukt šaurās vietas, īpaši ja blakus ir zemi auto, kuru gabarītus nav iespējams noteikt. Vadītāja sēdekli var pacelt ļoti augstu, bet tad rodas sajūta, ka tas ir autobuss. Nolaižot vadītāja sēdekli zemākajā līmenī var vislabāk sajust Juke gabarītus. Bet riteņi ir lieli (standartā nāk R17 lietie diski), auto ir augsts un nav problēmu iebraukt un izbraukt no kupenām - tikai vietās kur sniegs bija dziļāks par ~40cm nācās mazliet pabraukt uz priekšu un atpakaļ lai izrāptos no kupenas, taču lāpstu bagāžniekā līdzi vadāt nav vajadzības. Primitīvas pārbaudes uz dažādiem segumiem arī parādīja, ka priekšpiedziņas versijai ir arī sakarīgs diferenciālis un neizdevās izbuksēt tikai vienu riteni.

Nissan Juke panelis - audio, climate

Tā kā auto ir plats un "muskuļots", tas varētu sagādāt problēmas tiem, kam ikdienā jābrauc stāvvietā, kur pa logu jāpaņem biļete, vai piemēram Jūrmalā iebraucot, jo aizsniegt caurlaides aparātu būs daudz grūtāk.
Salonā viss ir forši un daudz ekstras priecē. Vieglāk ir uzskaitīt lietas, kas kaitināja piemēram, dažu pogu izvietojums, it īpaši Start poga, kas ir dziļi aiz stūres. No vienas puses tai jābūt vietā, kur nevar nospiest netīšām, no otras puses tas tracina aizvien vairāk, ja dienas laikā auto nākas lietot vairākas reizes un pogu ir grūti aizsniegt. Vadītāja redzeslaukam nedaudz traucē jumta balsts starp priekšējo un sānu logu, īpaši tas pamanāms pārvietojoties pa daudzstāvu stāvvietām lielveikalos.
Cimdu nodalījums ir diezgan dziļš, tur arī paslēpts slēdzis lai atslēgtu drošības spilvenus pasažieru pusē, ja tur tiek vesti mazi bērni.



Jā. Ir glāžu turētāji. Ir arī durvju "kabatās" speciāla vieta glāzēm/pudelēm. Ir ļoti praktiska vieta telefonam/makam - starp vidējo konsoli un ātrumpārslēgu paslēpta iedobe, kas pārklāta ar gumijas neslīdošu virsmu, tieši blakus USB portam - ideāla vieta telefonam-atskaņotājam! Diemžēl pietrūkst elkoņbalsts!

Saulessargu spoguļiem nav iebūvētā apgaismojuma, tā kā vakara izbraucienos nevarēs sievai teikt "uzkrāsoties paspēsi mašīnā".
Ir kruīza kontrole, divos režīmos - standarta un maksimālā ātruma ierobežojošs - spied pedāli cik gribi, auto nepārsniegs vadītāja ieprogrammēto ātrumu. Droseles kontrole protams ir elektriskā (drive-by-wire), tātad gāzes pedālis fiziski nekustina droseļvārstu ar trosi, bet gan elektroniski, taču sistēma strādā perfekti - nevienā brīdī nesajutu šai sistēmai reizēm piemītošos trūkumus!

Sēdekļu regulēšana ir ļoti primitīva. Atstājot salonā ieslēgtu apgaismojumu, tas neizslēdzas ne pēc laika, ne pēc auto aizslēgšanas ar signalizāciju. Atvērtus logus nav iespējams aizvērt ar signalizāciju un otrādi - ar signalizācijas pulti arī nevar atvērt logus. Citreiz tas noder. Bet tas joprojām ir Nissan nevis Infiniti. Salona apdare pārsvarā ir plastmasa, taču nav lētuma piegaržas. Un viss pārējais ir augstā līmenī!  Sēdekļi ir ar ādas apdari, apsildāmi. Salons ir labi nopakots - no rīta iekāpjot auto gandrīz nevaidzēja slēgt sēdekļu apsildi. Arī skaņas izolācija ir laba, tiesa, dažreiz pietrūka sadzirdēt motora apgriezienus, kā arī vairākas reizes auto noslāpa un nedzirdot motoru par to nekas neliecina, kamēr nepaskatās uz motora apgriezieniem.

Ikdienā ļoti patīkama ir Keyless Entry funkcija - signalizācijas pults darbojas kā bezvadu imobilaizers un var palikt kabatā, jo auto gan atslēgt gan aizslēgt var ar mazu gumijas pogu, kas novietota uz priekšējo durvju rokturiem. Ziemā varam nevilkt nost cimdus, nemeklēt atslēgas, bet vienkārši vērt vaļā durvis! Manuprāt šāda poga ir daudz ērtāka, nekā skārienjūtīga zona uz durvju roktura, kas ir daudziem luksusa klases auto.
Klimata kontrole ir tikai 1 zonas, taču pietiekami efektīva.

Elektronika

Auto ir kā radīts iPhone lietotājiem. Bluetooth savienojamība ir ātra un strādā lieliski! Turpat ir arī USB ports, kur varam uzlādēt savu telefonu. Mūzikas atskaņošana no iPhone ir ļoti augstā līmenī - lai arī atskaņošana caur Bluetooth ir primitīva un jākontrolē caur pašu iPhone/iPod, tomēr pieslēdzot atskaņotāju caur USB vadu iegūstam 100% kontroli ar Juke skārienjūtīgā ekrāna palīdzību. Man kā iPhone lietotājam šis bija kā saldais ēdiens. Diemžēl nepaspējām pārbaudīt, vai Juke multimediju sistēma labi sadarbojas arī ar Android tipa telefoniem/atskaņotājiem. Ar vecu Nokia telefonu Bluetooth sistēma savienojās, taču skaņas kvalitāte bija daudz sliktāka un mūziku caur Bluetooth klausīties nebija patīkami. Touchscreen multimediju vadība ir ļoti ērta, ko var kontrolēt arī ar papildus rotoru labajā pusē. Visu protams iepējams arī kontrolēt no stūres, tomēr pogas uz stūres nelikās ērtas. Protams, sistēma atskaņo audio diskus MP3 formātā un ir AUX spraudnis. Radio frekvenču meklēšana ir pat ļoti ērta - parādās frekvenču skala visā diapozonā, kur varam piespiest ar pirkstu attiecīgajā vietā un ja netrāpa precīzi, ar rotoru var piekoriģēt.  Skaņas kvalitāte ir ļoti laba, tomēr nav tik iespaidīga kā piemēram X-Trail.



Diemžel nesanāca pārbaudīt navigācijas sistēmu, jo iekļautajā Eiropas kartē nezināmu iemeslu pēc nav neviena no Baltijas valstīm. Braucot atpakaļgaitā uz displeja vienmēr parādās atpakaļskata video. Pie šīs ekstras ātri vien pierod un var sanākt šmuce, jo pie ziemas apstākļiem kamera ātri paliek netīra un miglaina, rezultātā pie darba braucu atpakaļgaitā un tikai apstājoties ieraudzīju, ka 10cm no auto ir stāvvietas iebraukšanas paceļamais stienis, kas ir balts ar sarkanu un kamerā bija pilnībā izplūdis. Tā kā kamera ir tieši zem Nissan zīmes, tur mēdz veidoties arī lāstekas, kas aizsedz skatu.

Zem multimediju paneļa atrodas sadaļa ērtai klimata kontrolei un braukšanas režīmiem. Attiecīgi ir divas pogas - Climate un D-Mode, kuras nospiežot mainās visas paneļa pogas un funkcijas, visās pogās ir iebūvēti mazi LCD ekrāniņi, kas arī nomaina funkciju nosaukumus atkarībā no režīma. Braukšanas režīmi ir trīs - Sport, Normal un Eco. Pārslēdzot režīmus uz displeja parādās simboliski mērinstrumenti. Sport režīmā rāda turbo spiedienu, Normal - griezes momentu, Eco - braukšanas ekonomiskumu. Pirmie divi gan nav diez ko lietderīgi, jo nav nekādu vērtību ir tikai skala ar 6 posmiem. Problēmu gadījumā varbūt varētu redzēt, ka turbo nedod pilnu spiedienu, bet tas arī viss. Visjēdzīgākais attēlojums varētu būt ECO mode, kur pie reizes nospiežot Info pogu rādīs ekonomiskumu pa iepriekšējām dienām, kas iespējams mudinās kādam izaicinājumu katru dienu sasniegt labāku degvielas taupīšanu un ievērot saudzīgu braukšanas kultūru.


Sniega apstākļos gan neizdevās izjust atsķirību starp režīmiem, jo iegriežoties turbīnai riteņi spolē arī ECO režīmā pat piektajā pārnesumā.

Sportisks

Kāpēc Juke ir sportisks? Tas taču ir gandrīz džips! Protams Juke nav sporta auto, bet tas ir viegls! 1250kg (atkarībā no aprīkojuma) ir ļoti maz priekš šāda auto, rezultātā ir augsts klīrenss, augsta šofera pozīcija, bet mazais svars garantē patīkamu dinamiku. Ar lielajiem riteņiem un augsto klīrensu varam braukt pa sniegiem, nelīdzenumiem un "guļošajiem policistiem" - auto liekas liels, tajā pašā laikā viegls un manevrējams. Pie attiecīgi slidena seguma, ar kādu mūs apveltījusi šī ziema, ātri uzpeld bērnišķīgie instinkti noraut rokasbremzi un paspēlēties ar auto līkumos. Tāpat kā taisni izbuksējot, arī pie pārāk liela saslīdēšanas lenķa iedarbojas pretbuksēšanas sistēma, kas sabremzē iekšējo riteni, līdz ar to mēgjina iztaisnot auto. Protams tas viss ir atslēdzams ar vienu pogas spiedienu un salīdzinot ar daudziem mūsdienīgiem auto, pretizslīdēšanas sistēma neslēdzas atpakaļ pie ekstrēmākas saneses. Ja īsā periodā aktīvāk tiks lietota rokasbremze - līdzīgi kā citiem auto arī Juke atslēdz ABS un pretbuksēšanu. Vai tas ir ABS sistēmas taupības nolūkos vai sportiskuma veicināšanai - katrs izvēlas pats sev tīkamāko iemeslu. Dīvainā kārtā testa laikā, kad atslēdzāas ABS sistēma motors arī pamanījās noslāpt, bet varbūt sakritības pēc, jo visu testu laikā Juke paspēja noslāpt reizes desmit - iespējams vienkārši nepaspēju vēl aprast ar sajūgu vai pretbuksēšanas sistēmu.Bieži vien labāku ceļa saguma izjūtu un sportiskumu var panākt nolaižot vadītāja sēdekli zemākajā pozīcijā, tomēr Juke nedeva tādu sportisku sajūtu, kā piemēram, nolaižot zemu apvidus auto Nissan X-Trail vadītāja sēdekli.

Nissan Juke engine, Nissan Juke motors

Konkrētajam Juke eksemplāram bija jaudīgākais no piedāvātajiem motoriem - 1.6 DIG-T, attiecīgi 190 zirgspēki un 240Nm griezes moments. Motora elektroniku papildina CVTCS (Continuously Variable Valve Timing Control System) un tiešā benzīna iešprice NDIS (Nissan Direct Ignition System), ko dzinēja dators ļoti labi pieregulē, lai nejustu turbīnas bedri ("turbo lag"). Lai arī pēc tehniskajiem datiem ātrākais Juke modelis līdz 100km/h ieskrienas 8 sekundēs, vieglajam korpusam dzinējs ir diezgan ņiprs un nesagādā vilšanos! Pēc īsas meklēšanas internetā - izrādās Juke īpašnieki jau ir veikuši testus un 100km/h tiek sasniegti vidēji 7 sekundēs, un tas nav viss - Juke jau ir pabijis uz jaudas stenda un esot uzrādījis 188zs uz riteņiem un 215zs (aprēķināts) uz motora! Diemžēl pa sniegiem, kādi ir šogad Latvijā, sirds nemitīgi kārojās pēc pilnpiedziņas, jo Juke ir ļoti dinamisks un liekas, ka pilnpiedziņa varētu būt tieši tas, ko ārsts izrakstījis. Diemžēl pilnpiedziņas modelis nāk tikai ar CVT automātisko kārbu, bet par to citreiz. Šim modelim ir 6 pakāpju manuālā kārba ar diezgan tuviem pārnesumiem - sestais ātrums pie 100km/h jau sasniedz 2500 RPM.
Starp citu, no 2013.gada Formula F1 tiks atļauti tikai četrcilindru 1.6 turbo motori - tieši kā Nissan Juke! ;)




Tehniskais piedāvājums

Nissan Juke pieejams ar trīs dažādiem motoriem:
1.6 ar 117 zirgspēkiem un 158Nm griezes momentu;
1.6 turbo (DIG-T) ar 190 zirgspēkiem un 240Nm griezi (kods MR16DDT);
1.5 dīzeļdzinējs (dCi DPF) ar 110 zirgspēkiem un 240Nm griezi.
Pārnesumu kārbas pieejamas 5 pakāpju manuālā, 6 pakāpju manuālā, un automātiskā XTRONIC CVT M6. Manuālās kārbas ātrumpārslēgs sasaistīts ar trosu sistēmu.
Pilnpiedziņas modelis gan aprīkots tikai ar automātisko pārnesumu kārbu tikai ar benzīna 1.6 turbodzinēju.
Pilnpiedziņas sistēma ir ar datoru kontrolētā Torque-Vectoring AWD, kas spēj sadalīt griezes momentu starp asīm no 100:0 uz 50:50 un arī starp aizmugurējās ass riteņiem no 50:0 līdz 0:50, un šī sistēma ir pirmo reizi pielietota krosoveru segmentā. Riteņiem neizslīdot sistēma dod maksimālu griezes momentu uz priekšējiem riteņiem, lai mazinātu jaudas zudumus. Līdzīga TV-AWD sistēma tiek izmantota jaunākajos BMW X6 un Porsche 911 Turbo modeļos.
Juke veidots uz Renault Nissan Alliance B-platform bāzes, kuru izmanto Nissan Micra, Note un Cube, kā arī Renault Twingo, Clio un Modus. Riteņu bāze ir 2530mm garumā un 1525mm platumā, kas irplatākais modelis uz konkrētās platformas.
Piekarē tiek izmantota MacPherson amortizācija priekšā, bet aizmugurē "torsion beam" piekare, kas AWD gadījumā aizvietota ar neatkarīgo "multi-link" piekari.
Ātruma jūtīga stūres pastiprinātāja sistēma uzstādīta visiem Juke modeļiem.
Juke virsbūves izmēri garumā, platumā un augstumā: 4135 x 1765 x 1570mm.

Tūnings

Kā jau turbopūtes dzinējam, Juke var pavērt nosacītas papildus iespējas celt jaudu dzinējam nomainot interkūleri, turbīnu, ieplūdes un izplūdes sistēmas, protams pirmstam ir jāizstudē kā šīs izmaiņas draudzējas ar NDIS un CVTCS sistēmām un pilnpiedziņas gadījumā ar CVT ātrumkārbu. Nissan gan apgalvo, ka jaunā CVT XTRONIC kārba esot veidota ar sportiskiem nodomiem, tomēr Torque Vectoring pilnpiedziņas sistēma sastāv no ļoti daudz komponentēm, kuras īsti negribētos salauzt. Dzinēja vārsti un virzuļi apstrādāti ar DLC pārklājumu. Tiešā benzīna iesmidzināšana sastāv no divām sprauslām uz katru cilindru.
Prognozējams, ka piekares izmaiņas piedāvās ne viena vien "aftermarket" kompānija. Īsi pēc Juke prezentācijas internetu ātri apceļoja digitāli apstrādāta fotogrāfija, kur Juke ir nosēdināts zemāk un pievienoti Volk lietie diski:

Nissan Juke

Cenas

Nissan Juke ir plaša aprīkojuma izvēle, tāpēc arī cenu diapazons ir ļoti plašs. Lētākā komplektācija izmaksās 10690 LVL jeb "1.6 Pure Drive" ar 117zirgspēku motoru, 5 pakāpju pārnesumu kārbu un "Visia" aprīkojuma līmeni. Šeit netiek iekļauti: miglas lukturi, lietus sensors, elektriskie spoguļi, automātiska lukturu augstuma regulēšana, dinamiskā braukšanas režīmu kontrole, kruīza kontrole, Bluetooth sistēma, ādas apdare krēsliem, stūrei un ātrumpārslēgam, pogas uz stūres, starta poga, inteliģentā ātslēga jeb Keyless Entry, atpakaļskata kamera, navigācija, nissan connect audiosistēma (mp3 atskaņotājs ir iekļauts), USB/ipod atbalsts, kā arī šajā komplektācijā būs R16 diski nevis R17. Tātad apgrieztas diezgan daudz foršās "ekstras".
Mēs testējām labāko priekšpiedziņas modeli ar "Tekna" aprīkojumu, kas ir pilnīgākais no trim. Lētākais Tekna modelis maksā 12690 LVL, tātad par papildus 2000LVL ir Juke apveltīts ar visām ekstrām, atstājot nemainīgu 117 zirgspēku motoru un 5 pakāpju manuālo pārnesumu kārbu!
Dārgākais no visiem ir 1.6 DIG-T Tekna modelis, kas apveltīts ar jaudīgāko turbopūtes motoru (190zs) un pilnpiedziņu ar CVT automātisko kārbu - šis ar ekstrām pilnais pilnpiedziņas rupucis jums izmaksās 17840 LVL, no kuriem aptuveni 3000 LVL sastāda inteliģentā AWD sistēma un neatkarīgā aizmugurējās ass piekare. Jāņem vērā, ka pilnpiedziņas Juke tiek izstrādāts Japānas rūpnīcā, bet priekšpiedziņas varianti arī šeit pat Eiropā. Nissan ziņo, ka pirmajā nedēļā Japānā pārdoti 1300 Juke spēkrati un pārdošanas apjomi ir 3x lielāki par plānotajiem!


Secinājumi


Nissan Juke ir diezgan foršs ikdienas auto ar unikālu, varbūt pārdrošu izskatu, ar augstu vadītāja sēdvietas pozīciju. Tas ir kā Infiniti FX un Nissan Murano jaunākais brālis un pastiprina Nissan pozīciju krosoveru segmentā. Vairāki Juke īpašnieki iepriekš braukuši tieši ar Nissan Murano un atzīst, ka lai arī Juke ir daudz mazāk ekstras, ar to braukt ir daudz jautrāk, ekonomiskāk, un dizains liek pasmaidīt katru dienu. Arī par AWD-V sistēmu lielākā daļa īpašnieku sniedz tikai pozitīvas atsauksmes. Protams, ja ir nepieciešams nopietns darba zirgs ar lielu ietipību, tad Nissan X-trail būtu piemērotāks. Lielākai ģimenei varbūt piemērots būtu Qashqai vai Qashqai-2, taču Qashqai modeļiem ir gaužām garlaicīgs izskats. Un tieši jaunākiem šoferiem auto dizains ir svarīgs, tāpēc šis noteikti ir pluss Nissan Juke mērķauditorijā. Auto ir pietiekami praktisks un ar daudz patīkamām ekstrām. Pēc LPAA statistikas 2010.gada novembrī Latvijā ir nopirkti 14 Nissan Juke, kas knapi ierindojas starp 30 pārdotākajiem apvidus automobiļiem, taču tikko izlaistam modelim tas ir diezgan spēcīgs sasniegums. Turklāt tas maksā krietni mazāk nekā lielākā daļa šo apvidus auto!


Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke



Vairāk specifikācijas variet iegūt Nissan oficiālā dīlera NORDE mājaslapā: http://www.norde.lv/nissan-modeli/show/xovr/F15/Juke/index.html
Nissan Juke jau ir savs forums (angļu valodā): http://www.jukeforums.com/

Paldies Nissan Norde autocentram par iespēju notestēt šo interesanto auto, īpašs paldies Elīnai Binderei!

Foto un teksts: Valters Bože / Japcar.lv


Forumā: diskusijas par Nissan Juke

 
< Iepriekšējais raksts   Nākamais raksts >