japanu auto klubs, forums, auto daļas - japcar.lv
© 2019 Japcar - japāņu auto klubs
on-line.lv Auto/moto Auto_moto
650zs Fensport Celica
Fensport002.jpg Ko darīt, kad jums ir auto, kurš spēj attīstīt gandrīz 300km/h, kurš
dragreisa distanci veic zem 10 sekundēm un ar kuru, tā jaudas dēļ neviens
vairs nevēlas sacensties ? PIe šāda jautājuma nonāca Adrians Smits. Viņam
piederēja mežonīgi ātra 4WD Toyota Corolla, kura spēja pieveikt lielāko daļu
Lielbritānijas dragreisa automobiļus un tik un tā nesaņēma pelnīto uzmanību
dragreisa aprindās. Viņa melnā Corolla bija tik pierasts dalībnieks
sacensībās, ka starp spīdīgajām, skaļajām un jaudīgajām mašīnām to vairs
neviens nepamanīja.

Jūs droši vien pieņemat, ka tik ilgi, kamēr vien Corolla ar St205 motoru no celicaengine.jpg
GT4 spēj uzrādīt lieliskus rezultātus, uzmanības trūkums vadītāju
neuztrauktu, bet problēma ir tajā, ka auto tika būvēts, ka kompānijas
FENSPORT demo automobilis un lai arī auto uzstādija labus rezultātus, tas
nepildīja galveno funkciju, kura tam tika dota - pietiekami nereklamēja
uzņēmumu.

"Mēs sākām meklēt, ko vēl mēs varētu izdarīt, lai sevi popularizētu. Tāpēc,
tā paša ST205 GT4 motora implantēšana jaunās paaudzes celicas virsbūvē mums
šķita loģisks solis." Skaidro Adrians. Celica piesaistītu lielāku uzmanību,
kā arī būtu vieglāka, aerodinamiskāka un ātrāka.

Saruna ar Toyotas PR pārstāvi, Skotu Brounliju izrādijās ļoti veiksmīga. Skots bija pamanījis kompānijas panākumus jau ar Corolla modeli un bija
ieinteresēts palīdzēt jaunajā projektā. Skots palīdzēja atrast bijušu Celica
VVT-i modeli, kuru Toyota izmantoja pasākumos reklāmas nolūkos. šo auto tad
arī drīz vien nogādāja Fensport darbnīcā. Vēl jo vairāk, viņš sarunāja, ka
Toyotas un TRD (Toyota Racing Department) detaļas viņiem tiktu nodrošinātas
bez maksas. Šis ir pirmais pagaidām zināmais gadījums, kad kāds no Japāņu celicaatsantapod.jpg
auto oficiālajiem dīleriem tik lielā mērā iesaistās "performance" projektā.
Nav gan šaubu, ka Fensport augsti profesionālais imidžš palīdzēja to
nokārtot.

Pamatā, plāns bija šāds : izmantot jau iepriekš pārbaudītu formulu - ņemt
stipri modificēto 650zs motoru no GT4 Celicas, kurš jau bija iebūvēts
iepriekšējā projektā - Corollā. Skan vienkārši, pārlikt motoru no viena auto
otrā, bet iepriekšēja pētīšana un detalu izpēte bija nepieciešama milzīga.
Pirmkārt VVti celica ir priekšpiedziņas auto, kamēr GT4 ir pilnpiedziņa, kas
nozīmē, ka jāsaskaņo viss nepieciešamais, lai darbotos un iederētos
aizmugurējais reduktors. Kopējais plāns bija uzbūvēt augstākā līmeņa auto
priekš lietošanas sacensībām trasē, tajā pašā laikā arī dragreisa sacensībās
- tātad auto izturībai jābūt vēl augstākai nekā iepriekš

Fensportcelicaengine.jpg "Corollu mēs būvējām, kā 400zs automobili ielai, bet laika gaitā, tas
pārvērtās par 650zs auto trasei. Jaunā Celica tika gatavota tieši kā auto 
sacensībām trasē jau no paša sākuma un tajā ir ļoti liela atšķirība" skaidro
Adrians. Viņa interpritācijā termins "lietojams uz kopējiem ceļiem" par
brīnumu ir ļoti atbilstošs tam, kā tas skan : auto izskats paliek standarta,
saglabājot visus salona un virsbūves elementus, bez kosmiskiem arku
paplašinājumiem un milzīgām ventilācijas lūkām. Lielākā daļa stiklu arī
paliek no stikla un auto vēljoprojām ir aprīkots ar elektriskajiem logiem.
Ir milzīga atšķirība starp šo sacensību auto un daudziem citiem, kuriem tiek
pilnībā izravēti saloni, lai samazinātu svaru.

Fensport_Celica.jpg Lai arī auto vizuāli ir diezgan tuvu standarta auto izskatam, Fensport`a Celica GT4X (4 nozīmē
visus 4 velkošos un X ir Experimental) auto ir nopietns ierocis sacensībās.
Laiks, kas ir pavadīts būvējot šo auto ir 6 mēneši un detaļas vien
izmaksājušas ap 60,000 Ls. Tā vietā, lai izmantotu "dāvināto" Celicas
virsbūvi Adrians iegādājās Celicas TRD M-sport virsbūvi, kura ir stingrāka
un izturīgāka. Pats svarīgākais - Celicas GT4 motors, pievienots pie
pārtaisīta Celicas JDM (Japānu vietējais tirgus) tilta motortelpā iegāja bez 
problēmām un pat sakrita savienojuma vietas ar Celicas standarta vietām. Kas
attiecas uz aizmugurējās piekares pārbūvi, kā atzīst Adrians, tas ir bijis,
kas vairāk nekā izaicinājums un nav izdevies viegli.

 
< Iepriekšējais raksts   Nākamais raksts >