japanu auto klubs, forums, auto daļas - japcar.lv
© 2019 Japcar - japāņu auto klubs
on-line.lv Auto/moto Auto_moto
Nissan 350Z profils
 
245_1.jpg
  Ir grūti noticēt, ka pirms 2003. gada Nissan 350Z neeksistēja, jo tas  ir devis milzīgu ieguldījumu sporta kupeju tirgū. Kas var būt labāks par lielu V6 tipa dzinēju automobīlī, kurš ir aprīkots ar aizmugurējo ratu piedziņu. Ar saknēm sniedzoties līdz pat Datsun 240Z, Nissan 350Z piedāvā unikālu dizainu, ļoti labus jaudas parametrus, labu vadāmību un drošību.  Pieprasījums bija tik liels, ka pircējiem nācās gaidīt pat deviņus mēnešus, lai saņemtu savu 350Z. Uzlabojumi modelim tika veikti 2006 gadā, kad arī 350Z ieguva statusu, ka citas sporta kupejas tiek salīdzinātas ar to, nevis otrādāk. Protams, mašīnai paliekot vecākai piedāvājums kļūst lielāks, par pieprasījumu, kas nozīmē, ka šo nākotnē pie klasiskiem japāņu auto ierakstāmo agregātu, nu jau var iegādāties par saprātīgu cenu.

 

Ienākšana tirgū un evolūcija

Nissan 350z tika izlaists Japānā 2003. gada Martā, kur tas vienmēr 1174_th.jpgbijis zināms, kā Fairlady Z. Z tika prezentēts, kā Mazdas RX-8 smagākas svara kategorijas pretinieks. Bezkompromisu sporta kupeja
Z33 attīstīja tālāk sava "senča" filosofiju - Nissan 240Z no tālajiem 1970tajiem, kas bija tīrasiņu, divvietīgs sporta auto ar aizmugurējo ratu piedziņu un motoru novietotu priekšā. 350Z tika aprīkots ar 276zs dzinēju, kura parametri tika pacelti līdz 296zs 2006tajā gadā.
    Aprīkots ar Brembo bremžu sistēmu, gandrīz perfektu
priekšas-aizmugures izsvarojumu, zemu gravitātes centru un neatkarīgo
piekari vadāmība ir ļoti laba, neupurējot komfortu.
    350Z aprīkojums jau standarta komplektācijā ir visai bagāts. Komplektācijā ietilpst : borta kompjūters, magnetola ar 6cd mainītāju. GT pack iekļauj kruīza kontroli, apsildāmus un elektriskus ādas krēslus (no kuriem spilgti oranžie Alezan bija ļoti populāri),
kā arī premium klases Bose audiosistēma. Auto tika piedāvāts ar 6 pāresumu manuālo ātrumkārbu un piecu ātrumu pusautomātisko ātrumkārbu.
    Rodstera versiju sāka ražot 2005 gada martā. Tā elektriskais jums ir paceļams un nolaižams aptuveni divdesmit sekundēs. Rodstera versijām tika veikts papildus darbs pie izplūdes sistēmas, lai sniegtu vadītāja ausīm maksimālu baudījumu.
    2005 gada Aprilī tika laista klajā jaunā 296zs jubilejas versija (spilgti dzeltenā un melnā krāsā). Praktiski tāds pats tika piedāvāts arī 2006tā gada modelis, kam tika veiktas vēl papildus interjera un eksterjera izmaiņas.
    2006tajā gadā Nissan Eiropas tehniskā nodaļa vienā eksemplārā izgatavoja 376zs 350Z GT-S konceptu, kas varētu tikt ražots sērijveidā. Precīzāka informācija no Nissan spīkeriem gan vēl nav
sniegta.

Tehnika

350Z ir uzbūvēts stingrs un izturīgs, pateicoties A burta formā veidotam rāmim aizmugurē. Ir izveidota arī dubultā grīda virs pa vidu novietotās degvielas tvertnes. Alumīnija motora pārsegs palīdz samazināt svaru un kupejas aerodinamiskais koeficients ir vien 0.29, kas ir ļoti labs rādītājs. Gara 2650mm riteņu bāze palīdz 350Z stabilitātei.
    Nozīmīgākie dizaina elementi iekļauj lielus alumīnija izskata durvju rokturus un ļoti lielu Z emblēmas pielietojumu. 2006 gada modelim ir jauna dizaina priekšējais bamperis, bi-xenon lukturi, un LED aizmugurējie lukturi.
    Lai arī Z ir aprīkots dzinēju auto priekšpusē, tas ir novietots cik tālu vien var aiz priekšējiem ratiem, lai tas iegūtu 53/47 priekšas/aizmugures izsvarojumu.
    3498cc V6 motors viss ir izgatavots no alumīnija. Vecākajiem modeļiem bija 276zs pie 6200rpm un 267nm pie 4800 apgriezieniem minūtē, kas ar Z ļauj apdzīt gandrīz jebkurā ātrumā.
    2006 gadā motora pārbūve ļāva no tā izspiest 296zs pie 6400rpm, bet griezes moments nokritās līdz 260nm pie 4800 apgriezieniem minūtē. Lai arī zemāka, jaunā griezes momenta līkne
bija daudz vienmērīgāka, dodot lielāku griezes momentu, pie augstiem
apgriezieniem. 0-100 rādītājs nokritās no 5.9 (vecajiem modeļiem) uz
5.8 sekundēm jaunajiem modeļiem.
    350z tā jaudu uz aizmugurējiem ratiem novada izmantojot 2005-350z-gt4-sa-1920x1440.jpgsešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Auto tika aprīkots arī ar pašbloķējošo difirenciāli.
    Gan kupeja, gan rodsters ir aprīkoti ar stūres
pastiprinātāju, kas sniedz papildus "atbalstu" pie parkošanās ātrumiem, bet paliek "smagāks" pie lieliem ātrumiem.
    Alumīnija detaļu izmantošanas iemesls bija nepieciešamība samazināt Z svaru. Tāpēc tā piekare gan priekšā, gan aizmugurē tika aprīkota ar alumīnija komponentiem, kopā ļaujot ieekonomēt 30kg.
    Aprīkot 350Z ar bremzēm Nissan uzticēja speciālistiem Brembo, kas radīja 350z spējām atbilstošu bremžu sistēmu. Aprīkots ar ventilējamiem 324x30mm diskiem priekšā un 322x22mm diskiem aizmugurē, kā arī ABS, Bremzēšanas asistenci, kā arī pretizslīdēšanas sistēmu 350Z stājas kā nākas sporta auto. Bremzēšanas asistence nozīmē, ka ir
iespējams stiprāk nobremzēt, neizmantojot tik daudz spēka.
    Z ir aprīkots ar 18" lietajiem diskiem un 225/45R18 Bridgestone Potenza/RE040 riepām priekšā un 245/45r18 aizmugurē.

Pie stūres.

Paraujiet Z alumīnija durvju rokturi, iekāpjiet iekšā 350Z un uzreiz top skaidrs, ka šeit viss ir kārtībā : zemu novietoti krēsli, vadītāja pozīcija tuvu ideālam, papildus instrumentu paneļi, ādas stūre un ātrumpārslēgs sajūsminās lielāko daļu auto entuziastu. Vadītāja krēsls ir veidots tā, lai tas netraucētu brīžos, kad tiek pārslēgti ātrumi. Turpretī pasažiera sēdeklis ir mazliet platāks un
komfortablāks. Ņemot vērā, ka salonā tomēr ir pietiekami daudz melnas plastmasas, alumīnija elementi paceļ noskaņojumu. Tie ir visur, uz stūres, ātrumpārslēga, ap instrumentu paneli, kā arī pedāļi. Vēl pacilājošāka ir Alezan oranžās ādas apdare salonā.
    Salīdzinot ar Mazda RX-8, Z ir muskuļotāks un vīrišķīgāks. Aprīkots ar smagāku sajūgu un skaļāku izplūdes sistēmu. Ir pietiekami daudz griezes, pat zemos apgriezienos. Ātrumkārba liekas "mehāniska", bet ļoti precīza.
    Izbrauciet uz kāda līkumaināka ceļa, uzņemiet mazliet ātruma un jautrība var sākties. Ātrumu Z uzņem ātri, un ja spiedīsiet akselaratora pedāli vēl stiprāk, pamanīsiet arī Z stingro virsbūvi,
it īpaši ejot līkumos. Nissana Stabilitātes Kontrole ļauj astei izslīdēt mazliet, taču ne pārāk daudz. ESP protams, kā pienākas sporta auto ir pilnībā atslēdzama un tas ļaus jums pilnībā izbaudīt
visu, ko spēj sniegt Nissan 350Z.
    Lai arī Z piekare ir stingra, kopumā braukšana ir komfortablāka, kā citos sporta auto. Bagāžnieka ietilpība nav pārāk liela un skats pa aizmugurējo stiklu spogulī ir salīdzinoši
ierobežots.
    Aptuvenais patēriņs ir 9-10l uz šosejas un 10-16l pa pilsētu. 2005_nissan_350z_35thann_indrvrdash2.jpg

 

Ieteikumi, pirms iegādes

 

Lielākā daļa 350Z ir labi kompti un tiem vajadzētu būt ļoti labā stāvoklī, it īpaši, ja eļļa ir mainīta laikā. Lielākajai daļai ir ļoti mazi nobraukumi.
    Cenas ir salīdzioši zemas, kuras vēl zemāk dzen no ASV importētās "salvage" versijas.
    Rodsteri vēljoprojām maksā salīdzinoši daudz.    Rezerves daļu cenas ir salīdzinoši augstas - viens priekšējais bremžu disks maksā tuvu pie 200ls, bet nu jau ir pieejamas arī neorģinālās rezerves daļas, kuras maksā stipri lētāk, bet ne vienmēr ir sliktākas kvalitātes.


Motors

V6 24 vārstu motors līdz šim sevi ir pierādījis, kā uzticams, ja
motors nav ticis modificēts. Motors būtu jāapkopj ik pa 12000km, jo
350Z patērē maz eļļas, bet uzmanieties no zema eļļas spiediena, kas
var nozīmēt problēmas ar motoru.

Bremzes

Standarta bremžu sistēma ir diezgan sīksta un pietiekami izturīga,
pat ja auto tiek lietots trasē, vai agresīvi braukts pa koplietošanas
ceļiem. Viena no visbiežāk nepieciešamajām lietām, ja auto tiek
lietots trasē ir jauna rokasbremze, jo pie lielas slodzes, oriģinālā
mēdz "izstiepties"

Virsbūve

Diezgan daudz ziņojumu ir bijuši sakarā ar to, ka nepiciešams bamperu
remonts, jo tie mēdz plaisāt. Aizmugurējo lampu niķošanās arī ir
iespējamība.

Riepas un diski

Lielākā daļa eiropas versijas 350Z ir aprīkoti ar Rays vieglmetāla
18" diskiem, kuriem var uzrasties priekšlaicīga korozija. Uzmanieties
no nevienādi noēstām riepām, kas signalizē par nepareizu savirzi, vai
spiedienu riepās. Lielai daļai lietotāju Bridgestone riepas neiet pie
sirds, tāpēc cita ražotāja riepas ir ierasta lieta.

Interjers

Lai arī pa lielam viss sķiet kārtībā, dažas interjera detaļas mēdz
nolietoties samērā ātri, jo ir trauslas. Bojāts CD spēlētājs ir viens
no biežākajiem iemesliem. Sēdekļi var novalkāties samērā ātri, ja
netiek kopti un pārbaudiet vai strādā sēdekļu apsilde.

Piekare

Par 350Z piekari ir bijušas ļoti maz sūdzības, bet rūpīgāk derētu
skatīties eksemplārus ar lielāku nobraukumu, kuriem varētu būt
nokalpojuši amortizatori.

Pārnesumkārba

Apgrūtināta pārslēgšanās no pirmā uz otro pārnesumu var būt pirmais
trauksmes signāls nosvilušam sajūgam. Daļai automobiļu ir bijusi
nepieciešamība tos nomainīt, dažiem pat pie mazāka nobraukuma, par
20,000km. Liela daļa īpašnieku ir ziņojuši arī par "klakšķēšanu" no
aizmugurējā tilta, tāpēc testa braucienā klausaties uzmanīgi.

 

 
< Iepriekšējais raksts   Nākamais raksts >