japanu auto klubs, forums, auto daļas - japcar.lv

Login Form






Aizmirsāt paroli?
Vēl neesat reģistrējies? Reģistrācija

Atbalsta


Toyota 86, GT 86, FT-86, Subaru BRZ, Scion FR-S, toyobaru
Reklāma:

Mājaslapu izstrāde
Nesaistošas reklāmas:
Visi radio internetā
Līvu akvaparks Mahindra XUV 500
© 2019 Japcar - japāņu auto klubs
on-line.lv Auto/moto Auto_moto
   Foruma sākums       DalībniekiDalībnieki   Reģistrēties   Profils   Vēstules   Pieslēgties 
 
Borrow's Mazda MX5 mk1
Iet uz lapu 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Nākošais
 
Ievietot jaunu tēmu   Atbildēt    FORUM -> Biedru auto.
Autors Vēstule
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Nov 05, 2014 11:49 pm   Borrow's Mazda MX5 mk1  
Burtiski pēc nedēļas būs gads kā nopirku šo auto - Mazda MX5 1,8 mk1 1994. gada ražojums.



Bildē auto uz Mattig SSF Sport Stahl diskiem R15 J7 Et24. Uzliku vismaz kautkādus, kādi garāžā bija lieki, jo nopirku uz pavisam čābīgiem.

Iegādājos šo auto tikai aiz viena iemesla - sagribējās kabrio jaukām vasaras dienām Smile Iepriekš ar japāņu tehniku nebija sanākusi pilnīgi nekāda saskarsme - pārsvarā Vācu autobūves agregāti un miglainā Albiona braucamie. Izvēle par labu MX5 krita pavisam nejauši - sākotnēji izskatīju ļoti plašu iespējamo kabrioletu loku. Tuvāk aplūkojot uzreiz atmetu kabrioletus būvētus uz ne-kabrioletu bāzes, kā arī vairāk kā 2-vietīgos. Un tur jau daudz nekas nepalika pāri no kā izvēlēties. Kā variantu skatījos uz BMW Z3, bet MX5 cena priekš nenopietnas rotaļlietas bija daudz pieņemamāka. Noteikti nav mērķis auto taisīt sportošanai vai nopietni pārbūvēt - savest kārtībā lai acij tīkami, tāds vismaz bija sākotnējais nodoms. Nopērkot pagājušā gada novembrī, pabraukājos vēl kādu mēnesi ar auto ikdienā, par cik, skate bija, apdrošināšana uz 3 mēnešiem kautkādi 7 ls un vienkārši gribējās iepazīt auto un saprast ko īsti esmu nopircis Rolling Eyes Patika, tāds inčīgs, jo ikdienā braucu ar stipri lielāku auto. Tad liku uz ziemu nost,jo negrasos ar kabrioletu vizināties ziemā - nav tas pareizi.
Par pašu auto. Auto ievests no Vācijas 2006. gada decembrī ar nobraukumu 126 000 km. Tagad esmu 5. īpašnieks un odometrs rāda 180 00 – cik nu protams tam var ticēt.
Pērkot auto palūkojos uz pacēlāja no apkšas - kaut arī bez tā bija skaidrs, ka būs roka jāpieliek, bet rokas sasmērēt nebaidos un bija interese tuvāk iepazīties ar man pilnīgi nepazīstamo Japāņu auto industrijas eksemplāru. IMHO cena arī bija adekvāta stāvoklim. Kopš tā brīža ir pagājis gads. Šis tas ir padarīts, par to pakāpeniski hronoloģiskā secībā. Nebiju plānojis šo projektu pārvērst par 2-3 gadu pasākumu, cerēju līdz pavasarim tikt galā, bet gluži tā nesanāca.
Nespēju vienlaicīgi nodoties tikai viena auto bakstīšanai, tāpēc , bez ikdienas riteņiem paralēli vairāk vai mazāk aktīvi virzās pāris citi projekti:
Kādus 18 gadus šis:
[img]http://www.opel-blitz.lv/forum/viewtopic.php?f=23&t=76[/img]
Jau 3 gadus "gāžamais " kopprojekts:
[img]http://www.opel-blitz.lv/forum/viewtopic.php?f=23&t=6264[/img]
Papildus, tikko likteņa ironijas dēļ tiku pie 2 Jawa močiem - 1961. gada un 1975. gada izlaidumiem pilnīgi oriģināliem 40 un 18 gadus nebrauktiem attiecīgi. Nekad neesmu par močiem interesējiem, bet grēks tādus aparātus laist vējā un nepaķimerēties gar 2-taktu motoriem, par kuriem pagaidām nekādas saprašanas. Tākā būs "mazliet" ko pastudēt un padarīt pa šīs ziemas vakariem Laughing


Pēdējo labojumu veicis borrows Piek Feb 09, 2018 11:32 pm; pavisam labots 1 reizi
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Cet Nov 06, 2014 11:00 pm    
Aizmirsu pieminēt - auto netipiski priekš Mazda ir RWD, kas gan nebūtu ietekmējis pirkumu, bet ir patīkams bonuss, kā pārliecinātam klasiskās piedziņas piekritējam Smile
Apskate no ārpuses uzrādīja nepārprotami vajās vietas, kur neizbēgami prasīsies piestrādāt:
- sliekšņu gali abās pusēs aizdomīgi piekrāsoti ar atšķirīgu krāsu - acīmredzot, ne tāpat vien Confused



- riteņu arkas, tas jau praktiski pašsaprotams 20 gadus vecam auto, kurš diemžēl , vismaz pāris ziemas ir dzīts pa sāļiem .



- pirmais ko izdarīju, nolikvidēju iepriekšējā saimnieka uzlīmes, neesmu šāda pasākuma cienītājs



- neskatoties, ka auto salīzinoši miniatūrīgs, apskrambāts no visām pusēm aiz gabarītu neievērošanas. Ar priekšu pašļūcis kautkam apakšā, saskrāpējot priekšejo bamperu un kārtīgi saliecot numurzīmi un tās turētājkronšteinu.



- bampers būs no iekšpuses jālīmē, jo redzams, ka jau ir bijis iepriekš salauzts vismaz šinī vietā, biezā kārtā nošpaktelēts un tagad atkal dabūjis plaisu no trieciena.




- kreisais priekšējais spārns arī prasās no iekšpuses izballēt, lai mazāk būtu ko špaktelēt.



Aizmugurē kreisajā pusē arī ar bamperu pret kautkādu stabiņu atpakaļgaitā atspiests - neliels ieliekums bampera plastmasā ( pietiks ar fēnu padarboties, nekas traģisks ) un aizmugurējais vāks par kautkādiem 1-2 mm pabīdīts uz iekšu.
No auto pilnas pārkrāsošanas neizbēgt - praktiski visas detaļas ir savā tonī, vismaz vienreiz jau pārkrāsotas un galīgi nav trāpīts . Neskatoties uz to, ka netā minēts, ka šī zilā krāsa MK1 modelim nāca gana ierobežotam daudzumam un ir cilvēki kuri tieši šo krāsojumu dievina, man ne visai. IMHO kabrioletam jābūt spilgtam un šķiet - sarkanam Smile Pašlaik apsveru Ferrari red, noteikti ne klasisko Mazdas sarkano toni, bet līdz tam vēl tāls ceļš ejams. Kas zin, varbūt beigās būs pavisam citā tonī
Bremzes ok, tikai labajā pusē baigi reizēm žēli iečīkstās. Saimnieks teica, ka esot tendence supportiem ieēsties, esot kautkad pārlasījis un bremžu diskus jaunus uzlicis, bet laikam atkal vajadzēs pajaukt vaļā. Stūres rats arī kautkā šķībi uz vienu pusi nedaudz stāv – tur savirzi jāskatās .
Eļļas noplūdes no kārbas, motora un differa nav novērojama. Toties sulojas stūres pastūzis un diezgan stipri Confused Vārdu sakot, kā lasu netā par tipiskām MK1 vecuma problēmām, tā atzīmēju ka manam eksemplārām tas viss praktiski ir. Nu neko, būs jāiepazīstas ar auto uzbūvi stipri plašāk, nekā sākotnēji bija plānots.

Nežēlīgi grab hidrokompnsātori, auksts vai silts, vienalga. Eļļa iekšā 10W40. Spiediens pec oriģinālā devēja karstam motoram nedaudz zem 2 bar. Būs jātiek pie kompensātoriem un sākumam jāmēģina kārtīgi izskalot, varbūt līdzēs, jo jaunu komplekts diezgan padārgs . Nolauzts eļļas tausta plastmasas gals. Vai der no kādām citām Mazdām - hz ? Ir redzamas paliekas no Xenona bloka – to nahrenizēšu, neatbalstu principiāli šitādu štruntu likšanu, kur tas nav paredzēts! Savādāk zem kapota pagaidām citu piezīmju nav. Salons priekš 20 gadus vecas mašīnas saglabājies diezgan labi – nav tradicionālo plaisu uz paneļa, nav ar kājam saspārdīti durvju apšuvumi. Protams, vadītāja sēdeklis izdilis līdz porolonam 2 vietās un stūre nodilusi – kas varētu licināt tikai par to, ka reālais nobraukums laikam tomēr ir virs uzrādītājiem 180 000 km vai nu kāds ir dikti dīdijies
Laughing



Beņķi būs jāpāršuj - nav variantu.

Salauzts ir pelnutrauks. Bildēs netā redzēju, ka alternatīvi tur liek aftermarketa cup holderus – tas varētu būt optimāls risinājums, jo automašīnā nesmēķēju. Braucot kautkas gaudo rādītāju panelī, pie tam, skaņas intensitāte pieaug proporcionāli ātrumam – domāju, kautkas saistīts ar spidometru Rolling Eyes Arī prasās pēc izjaukšanas. Savādāk , esmu pat pārsteigts, ka strādā gan el. Logu pacēlāji ( lai gan ļoti gausi uz iestrēgšnas robežas - ar roku japalīdz ), gan el. spoguļi. Elektriskā antena gan nestrādā, salauzta . Mūzikas instalācijas paliekas ir gana niecīgas – 2 pīkstuļi uz paneļa un divi skaļruņi durvīs. Laikam jau šinī auto vietas tik maz, ka neko vairāk neieliksi, ja nu vienīgi ir drosme graizīt aizmugurējo plauktu vai likt sabvūfera kasti bagāžniekā, rēķinoties ar to, ka vairāk neko tad arī tur nevarēs ielikt.
Motora apakšējais plastmasas aizsargs salauzts un paliekas nāca līdzi bāgāžniekā.
Blakussēdētāja durvju rokturis ne vienmēr vēlas atgriezties sākuma stāvoklī - iestrēgst atvērts , tādā veidā neļāujot durvīm nofiksēties ciet stāvoklī Confused Arī klasiska MX5 slimība.




Līdzi auto nācā tādas kabri fīčas , kā wind deflector un tonneau cover - pārsegs jumtam salocīta stāvoklī. Mācos jaunu terminoloģiju Smile




Pielietots, tas pārsegs izskatās sekojoši ( bilde no neta )




Dotais modelis nāk gan "plikā" versijā, gan aprīkotā ar ABS, stūres pastūzi, el. logiem un spoguļiem, automātiski izbīdamu el. antēnu. Laprāt vēlētos to vienkāršāko versiju, jo vecam auto tā visa papildus elektronika ir tikai liekas galvassāpes. Netā pētīju, ka tiešām gana populāri ir downgreidot MX5 , ņemot nost visu šo aprīkojumu un aizstājot ar vieglāku/vienkāršāku risinājumu no bāzes komplektācijas. Redzēs, varbū kautko arī vienkāršošu. Lai cik tas savādi nešķistu, no visa tā patīk tikai el. antēna - tas jancīgais pasākums, kad palaižot auto un/vai ieslēdzot "galvu", elektromotoram klusi rūcot, izbīdas vai nolaižas antēna. Tāda neliela nostaļģija pēc saldajiem 80-desmitajiem, kad tas bija nenormāli spici Laughing Katrs slimo ar savu kaiti Laughing


Pēdējo labojumu veicis borrows Sest Feb 10, 2018 12:11 am; pavisam labots 2 reizes
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Jancux
Jauniņais
Jauniņais


Ziņas: 31

ZiņaZiņots: Piek Nov 07, 2014 10:40 am    
Iepriekšējais saimnieks ir bijis ļōōōti akurāts. Laughing
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Piek Nov 07, 2014 11:41 am    
Jancux rakstīja:
Iepriekšējais saimnieks ir bijis ļōōōti akurāts. Laughing


Jā, ļoti Laughing
Jebkurā gadījumā nevēlos kritizēt vai kautko pārmest iepriekšējam saimniekam ( saimniekiem ) , jo pilnīgi piekrītu viedoklim, ka pērkot lietotu automobīli ir jātur acis vaļā pašam pircējam un pēcāk jau nekorekti ko pārmest. Protams, cerēju, ka būs mazāk ko darīt, par slēptajiem defektiem nerunājot - par to vēl plašāk nedaudz vēlāk. Nu varbūt vienīgais, ko varētu pačīkstēt - nevajadzēja tomēr kabrioletu dzīt pa ziemām un sāļiem, nav tam šis auto domāts, ne antikorizijas apstrādes ziņā, ne aprīkojuma ( brezenta jumts - nevis hardtops vismaz ). Kaut arī , noteikti visādas jau situācijas dzīvē gadās Rolling Eyes Neskatoties uz visu, nenožēloju par izdarīto izvēli un centīšos auto atgriezt baudāmā stāvoklī.
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sest Nov 08, 2014 12:00 am    
Šeit pat Mārupē, siltā novembra beigās, uz ātru roku tika nodibināts MX5 mk1 klubs kopā ar paziņu kaimiņos, kuram uz to brīdi bija veseli 2 MX5 Smile









Viena no pirmajām tūninga izpausmēm bija tonēto pagrieziennieku iegāde.



Nebija tā, ka es tos būtu ar nodomu meklējis, vienkārsi paziņam tie atnāca kopā ar vienu no auto un pats izmantot tos nevēlējas, jo principiāli ir par oriģinalitāti līdz sīkumiem. MX5 priekšējie pagriezzienieki nav tā graciozākā vai dizainiski veiksmīgākā detaļa, kā arī abi esošie pagrieziennieku stikliņi uz mana auto no, acīmredzot, neskaitāmām sīkām sadursmēm ar cietiem priekšmetiem ir ar aplauztām malām un jauni oriģināli maksā nesamērīgi daudz, viegli parakstījos uz šo tūningu Smile Vismaz nav saplēsti un spoži, jauni.

Šeit netā atradu bildi, kur tie ir virsū uz auto.



IMHO izskatās labi.

Pie reizes, tika piedāvāts samainīties viens pret vienu ar atstarotājiem priekšējā un aizmugurējā bamperos. Respektīvi, es atdodu oriģinālos oranžos un pretī saņemu neoriģinālos baltos - arī uz to parakstījos. Jau salikti virsū.





Oriģināli bija šādi



Šķiet, ja principiāli neturās pie oriģinalitātes, tad baltie atstarotāji pat labāk sader ar praktiski baltajiem/gaišajiem pagriezzieniekiem - auto nav tik raibs.
Tiku arī pie hromētām platām sliekšnu uzlikām, šauro oriģinālo vitā, kuras jau laika gaitā bija apbružājušās .



Šo papildinājumu var uzskatī tikai par daļēji neoriģinālu, jo M-paketē ( super pilnā ) šādi nāk oriģināli -labāk aizsargā sliekšņus no neizbēgamām švīkām ekspluatācijas laikā.



Sameklēju viena no paziņas MX5 iepriekšējiem saimniekiem un par adekvātu ciparu sarunāju pie viņa palikušo style bar.



Īsti par roll bar šo suvenīru saukt nevar, jo drīzāk tas ir dekors, nekā drošības duga.

Skaidrs, ka tas viss tāda niekošanās vien bija, bet ar kautko bija jāsāk pirms nopietniem darbiem.


Pēdējo labojumu veicis borrows Sest Feb 10, 2018 12:08 am; pavisam labots 1 reizi
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Keanu
Brigadieris
Brigadieris


Ziņas: 497

ZiņaZiņots: Sest Nov 08, 2014 3:47 am    
Sveikts ar pirkumu,zheel tikai ka turbo versijas piedaavaajumi ir ljoti ierobezhoti MX-5 modelim,laikam turbo naaca tikai ar 3-sho paaudzi.

_________________
Colt C58 2.0l turbo,292zs/350nm
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sv Nov 09, 2014 12:38 am    
Atvainojos, ka nav par tēmu, nav japāņu auto, bet vēl līdz 11.11.14. var nobalsot Facebook'ā par Youngtimeru 2015. gada kalendāru, respektīvi, par konkrētu auto bildēm manējo ieskaitot Smile Pagaidām esmu iekļauts - aprīlis.
Dotā bilde no šovasaras Latvijas- Igaunijas raļļa, izejot sānslīdē pagriezienu grunts posmā. Pēcāk gan stūrmane piedraudēja , lai vairāk tā nedarot, savādāk kāpšot ārā Laughing Bet kā lai savādak ar RWD brauc? Toties bilde sanāca laba . Paldies fotogrāfam !
Šeit links uz kalendāru un visa informācija:
http://youngtimerrally.lv/youn.....015-gadam/

BTW neviena japāņu auto tur nav . MX5 mk1 pēc klasifikācijas ir ieskaitāms Youngtimeros, jātaisa tik augšā Wink Tad būs arī citas bildes Wink

Keanu rakstīja:
Sveikts ar pirkumu,zheel tikai ka turbo versijas piedaavaajumi ir ljoti ierobezhoti MX-5 modelim,laikam turbo naaca tikai ar 3-sho paaudzi.


Tencinu! Tā nu gan ir, MX5 mk1 ar turbo nav bieži sastopami, kaut arī motori esot ļoti pateicīgi šādam apgriedam. Patiesību sakot, labi , ka dotais aparāts nav ar turbo. Ņemot vērā auto kopējo stāvokli , domāju, neviens iepriekš nebūtu investējis turbo lietu kopšanā un es tikai būtu dabūjis vēl papildus vietas kur piestrādāt - beigtu turbo, nehermētiksu interkūleri , utt Sad Turklāt, auto ar svaru zem tonnas, tas arī nav vajadzīgs, pietiktu arī ar mazāku atmosfērisko dzinēju. Protams, viss jau atkarīgs no mērķiem, bet maniem plezīra nolūkiem - jo vienkāršāks apkopē un mazāk papildus mezglu ko apkopt, jo labāk. Pa lielam esmu labi sabalansētu ( vēlams, lielitrāžas - eh, tās bendzīna cenas Sad ) atmosfērisko motoru piekritējs.
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
soulfreak
motorists


Ziņas: 5425
Atrašanās vieta: uz Zemes

ZiņaZiņots: Sv Nov 09, 2014 6:03 pm    
Vecīt, foršs roku yaisnojamais aparāts.... beeeet, liec turbooo!!!! Laughing

_________________
Honda S2000 AP1 | Lexus IS300 JCE10 | Yamaha XJR1300 SP
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Keanu
Brigadieris
Brigadieris


Ziņas: 497

ZiņaZiņots: Sv Nov 09, 2014 8:01 pm    
Reku tepat pie dienvidu kaiminjiem viens taads ir: http://www.autogidas.lt/mazda-.....38778.html

_________________
Colt C58 2.0l turbo,292zs/350nm
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sv Nov 09, 2014 11:55 pm    
soulfreak rakstīja:
Vecīt, foršs roku yaisnojamais aparāts.... beeeet, liec turbooo!!!! Laughing


Aparāts patiešām interesants, cik nu paspēju izbaudīt mēnesi pavizinoties pirms izjaukšanas. Turbo - kas zin' Wink Ja nebūtu cita sportojamā autiņa, tad bez varintiem , ka taisītu augšā nekavējoties !
Kā nekā - standartā jau īsā reika, disku bremzes pa riņķi, izsvarojums 50/50, praktiski šortšifters, kārba/differs - ideāli saskaņota transmisija agresīvai braukāšanai, neatkarīga piekare, aķis bagāžā, zems smaguma centrs, svars jau stokā zem tonnas un tad vēl var nomest nost, utt. Atklāti sakot grūti iedomāties kādu citu auto, kuru par līdzīgu ciparu ( lasi -lēti ) var dabūt standartā ar līdzīgu setapu un, pats galvenais - RWD !!!. Vienīgais, īsti sportošanai nepatīk ka nav normāla jumta - drošība, bet var risināt ar hardtopu, kas gan īsti nav tas, vismaz man tā šķiet . Savādāk - bloķi, dugas iekšā un uz priekšu !

Keanu rakstīja:
Reku tepat pie dienvidu kaiminjiem viens taads ir: http://www.autogidas.lt/mazda-.....38778.html


Paldies par linku ! Izskatās labs eksemeplārs ! Man vēl tāls ceļš ejams, lai vismaz pietuvotos.

Par MX5 sāku kautko nopietnāk interesēties tikai kad jau nopirku. Tikai tad uzzināju, ka esmu ticis pie kulta auto - pirktākais roadsters pasaulē līdzšim. Ražo bez apstājas sākot ar 1989. gadu un jau tūlīt 4. paaudzē
Shock Pie mums iekš LV gan esot tikai kādi 25 gab. MK1. Par pārejiem nav nojausmas, bet nez vai īpaši vairāk. Varbū LV arī ir apvidnieku lielvalsts, bet dievvietīgo kabriķu gan nez vai. Attiecīgi, forši būt teju eksluzīva eksemplāra īpašniekam mūsu platuma grādos, bet monētas otras puse - baigi štruntīgi ar detaļām Confused Pa gadu neviens uz detaļām nav bijis. Itkā lietuvā kautkas parādoties šad un tad, bet cik zvanīju, bija baigi neatsaucīgi - toļi jau viss bija nopārdots, vai nu vienkārši negribēja ķēpāties. Īsāk sakot - tikai e-bays. Cenas jau visādas gadās, bet ņomot vēra piegādi tāpat baigā sviestmaize nesanāk, it īpaši runājot par kautko nopietnāku - kārba, dzinējs, tilti. IMHO cenas uz MK1 detaļām pārsvarā ir neatbilstoši augstas , pateicoties tam, ka cilveki visā pasaulē fano, ķīlē, restaurē - savādāk sakot, ir pieprasījums un attiecīgi ir atbilstošs piedāvajums, pārsvarā padārgs. Cik esmu skatījies katalogos, nekas no citām Mazdām neder Confused Sanāk, itkā auto ar Mazda emblēmu, bet pilnīgi atšķirīgs gan no iekšpuses, gan ārpuses. Nu varbūt tikai kautkādas dzinēja un tad arī ne vsas, daļās der no analoģisku gadu 323 - siksnas, ruļļi, utt. Apakša gan sava ( kloķene )un bloka lējums arī savādāks. Vēl visu sīkumos neesmu izpētījis - ja ir kādi labojumi/ieteikumi par detaļu saderību, būšu pateicīgs ! Ne velti, sāotnēji MX5 gribēja un laikam pat pašā sākumā laida tikai zem Eunos zīmola, kā Toyota Lexusu.
Vēl interesants fakts - vismaz MK1 visi ražoti Japānā, Hirosīmā, arī menējais eksemplārs. Smejos, varu garāžā tumsā remontēt - skrūvīte nokrīt un tumsā spīd , viegli atrast Laughing
Labākais no Latvijas eksemplāriem, neapšaubāmi ir forumos ar niku Moro, vāģis.



IMHO, otrs varētu būt baltā krāsā ar melnam uzlikām.



Ir uz ko tiekties.
BTW tieši pateicos Moro, nopirku tieši šo auto. Viņš, zinot, ka meklēju mk1, uz ielas piegājā klāt vienam MK1 īpašniekam ar jautajumu, vai nevēlas pārdot. Tāda tā vēsture īsumā. Ar hartop MX5 neapstrīdami izskatās elegantāk/pabeigtāk . Savukārt, es šo auto pirku tieši tāpēc, ka tas ir kabriolets un respektīvi, pilnīgi bezjēdzīgi pirkt, uzglabāt vai braukāt ar hartopu, kurš tikai vajadzīgs lai braukātu ziemā vai sačos. Protams, katram sava filosofija, klāstu savējo Cool
Īpatnēji, ka šo auto visā pasaulē individualizē ļoti dažādi, aizejot galējībās.









Par sportam sagatavotiem eksemplāriem - tur viss skaidrs, funkcionalitāte pirmkārt, bet kad vienkārši sava prieka pēc paņem tāpat jau labu auto un pārtaisa par nezin ko - pat ja dažreiz rezultāts nav peļams, bet tas jau ir cits auto Rolling Eyes Un pie tam, publika ārzemēs, par to ko pie mums vairums gadījumos, lai arī par dārgu, bet tomēr nosauktu par šķūningu, jebšu bezgaumīgu, jūsmo nenormāli. Un tie nav tikai atsevišķi projekti, bet vesela stila ( ja tā var to nosaukt ) tendence ! Shock Uzliek pavisam citu priekšu un aizmuguri vai mēģina pilnīgi visas iespējamās detaļas, līdz pat sīkumam salikt hromētas - pārējo pēc iespējas spilgtāku un kliedzošu Shock Jocīgi Rolling Eyes Viens skaidrs, kautko noteikti nesaprotu Laughing
Ja nu kādu ieinteresāja sīkak palasīt par un ap MX5, tad divi labākie resursi šinī ziņā būs:
http://www.mx5nutz.com/forum/
http://www.miata.net/


Pēdējo labojumu veicis borrows Pir Feb 19, 2018 10:10 pm; pavisam labots 1 reizi
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Nov 12, 2014 11:36 pm    
Vakar pēc 10 mēnešu pārtraukuma piedarbināju motoru, lai pastrādā. Pielēca ar grūtībām, aķis bija pašvaks, lai arī regulāri palādēts. Aķis arī ir īpašs iekš MX5 - mazjaudīgs mazimēra lai ietilptu bagāžniekā.

Turpinot notikumu hronoloģisko secību. Nākamais ar ko sagribējās paspēlēties kamēr auto vēl bija braucošs - diski. Kā nekā 50% vizuālā no tiem atkarīgs. Kautkas garāžā bija iekrājies no vajadzīgā skrūvjizmēra - 4X100.

Auto tika nopirkts uz pavisam neciliem Azev R15 ET35 un J7 diskiem ar ziemas riepām - tika atdots iepriekšējam saimniekam atpakaļ . Tāpat tādus neizmantošu. Laikam pati pirmā bilde ar MX5 manā īpašumā, tikko nopirkts.



Tad uzliku jau pieminētos Mattig R15 ET24 J7, pie kuriem uz laiku arī paliku.



Piemērīju arī komplektu pilnīgi jaunu nebrauktu OZ Racing Superturismo WRC R15 ET35 J6,5, kurus nopirku veikalā pats tagad nesaprotu priekškam, jo bezplauktu diski man vispār nepatīk. Laikam pavedos uz zīmolu Rolling Eyes





IMHO arī nepiestāv. Ja kas, uz tirgošanu - ar riepām, jauniem ventīļiem, nobalansēti, pilnīgi gatavi braukšanai. Ir pat saglabājušās oriģinālās OZ iepakojuma kastes.

Tad izvilku MIM R15 ET13 J7 ar vismazāko offsetu no savas kolekcijas.





Nu šeit jau ET pārāk mazs, lien riepa, pat tikai ar 195, jau ārā. Domāju, TA arī neiziet, bet tas pat nebūtu galvenais - tāpat neiederas šim autiņam.

Pierunāju paziņu notirgot Minilite stila diskus R15 J7 et30 , kuri iepriekš bija stāvējuši arī uz MX5 .




Ļoti tuvi pēc raksta oriģināliem Mazdas viglmetāla diskiem, tikai tie ir R14 un bez plaukta. Atradu netā bildi kā tieši šie diski izskatās uz MX5.




Šķiet, ka kombinācija J7 ar ET30 ir optimāla priekš MX5 mk1, ja nevēlas ko agresīvāku, bet tad jau jādomā par arku paplašināšanu, kas nav pagaidām plānos. Diski gan ir riktīgi padzīvojuši - krāsas kultūras slānis pamatīgs. Aizvedu uz valcēšanu - šķibi visās palknēs, sataisnoja. Varbūt saņemšos sapulēt plauktus, jo velme būtu panākt kautko līdzīgu kā bildēs no neta ar bronzas/zelta krāsas vidu.







R15 vajadzētu būt pietiekošam izmēram priekš MX5, jo pat R16 jau ir ļoti strīdīgi. Auto pats nu dikti miniatūrīgs un likt lielus ratus - sanāk neproporcionāli, turklāt negrasos likt zemprofila riepas, kautko uz oldskūla pusi.

Atradu garāžas plauktā sen noliktus jaunus uzgriežņus - gandrīz kā oriģinālie jau aprūsējušie. Sīkums, bet patīkami Smile



MX5 stupicu špiļkas ir nenormāli īsas ! Tas , ka ir špiļkas, nevis uzgriežņi - ir kā nākas kārtīgam sporta auto, inženieriem začots ! Bet nu materiālu gan pažēlojusi Sad Retu kurus vieglmetāla diskus vispār var uzlikt, lai varētu uzgriezni piegriezt. Borbet, OZ, Zender izstrādājumi pārsvarā nebūs lietojami vai jāmaina špiļkas.


Pēdējo labojumu veicis borrows Pir Feb 19, 2018 10:19 pm; pavisam labots 1 reizi
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
ParaTr00per
Specnaz
Specnaz


Ziņas: 659
Atrašanās vieta: 3. planēta no Saules

ZiņaZiņots: Cet Nov 13, 2014 8:29 am    


turbo, smukāki diski - jā, tās ir pirmās lietas, ko nojātai mazdai vajag! Laughing

_________________
⇐ ЯƎVO ƎVOM
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Jancux
Jauniņais
Jauniņais


Ziņas: 31

ZiņaZiņots: Cet Nov 13, 2014 9:20 am    
Mans ar būt domāt, ka sākt jau vajadzēja at fleksi, metināmo, fēnu, skābo grunti, špakteli, krāsu un laku.
Bet nu diski jau arī ir laba lieta Laughing
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Cet Nov 13, 2014 10:59 am    
Pacietību, tikai pacietību - viss vēl priekšā hronoloģiskā secībā ! Jau aprakstītās lietas notika pagājušā gada novembrī-decembrī. Ja uzmanīgi lasa, tad pieminēju, ka rotaļāšanās ap diskiem un citām patiešām maznozīmīgām lietām notika pirmā mēneša laikā pēc iegādes, kamēr ar auto vēl braucu/iepazinos. Vienlaicīgi auto ekspluatēt un graizīt ar fleksi ir mazliet neērti Laughing Par turbo patiešām nav ko pat runāt, jo ir jūra citu lietu kuras vienkārši vajag savest kārtībā, nevis ķerties uzreiz pie uzlabojumieme, kad pats auto nav tālu labākajā kārtībā - ļoti izplatīta kļūda.
Rakstu šo topiku kā atskaiti primkārt pašam priekš sevis, lai atsvaidzinātu atmiņā visu darīto un motivētu kustēties uz priekšu. Jebkurā gadījumā - paldies par piezīmēm !
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sest Nov 15, 2014 12:00 am    
Pagājušogad uz Ziemassvētkiem ( 2013. ) Roadsteru bodītē Eiropas filiālē Moss Motors ( http://www.moss-europe.co.uk/ ) bija labas atlaides dažādām loriņām, tajā skaitā kabriķu jumtiem. Par tādu cenu nevarēja nepirkt Laughing Paņēmu jaunu vinila jumtu tan krāsā ( brūna ), lai nebūtu kā visiem - melns. Jaunais jumts bija eleganti salocīts un ietilpa salīdzinoši nelielā iepakojumā. Kad kurjers paziņoja , ka atvedis gaidīto sūtījumu, sākumā nenoticēju Laughing



Jaunais vinila jumts un cita veca brezenta jumta atliekas blakus.



Iepriekš neko nezināju par kabriķu jumtiem, tagad vismaz to, ka ir praktiski tikai 2 veidi - manis nopirktais vinila variants un 3/4 kārtīgs brezenta. Katram ir savi + un -. Ilgspēlējošāki ir brezenta - ap 7 gadiem, vinila kautkur uz 5 gadiem. Ar to jārēķinās - ik pa laikam kabrioleta uzturēšanā jaierēķina jumta materiāla maiņa. Moss dod 6 gadu garantiji vinila jumtam, bet tas laikam āra no iepakojuma neņemot Laughing Brezenta jumti kā likums ir dārgāki, grūtāk kopjami, ātrāk izbalē, mazākā krāsu gammā pieejami. Tāpat kop kā gribi, jau pirms pieminētā laika, jumta materiāls, ja arī vēl nebūs dabūjis caurumus un/vai nelaidīs mitrumu, tad būs noteikti jau izstiepies un ļengani karāsies uz stiprības ribām, kā manis nopirktajam MX5. Skats nekāds Confused
Pirkuma bildes no neta kataloga - tā visam jāizskatās



Kabriķu īpašnieku šeit, cik saprotu, daudz nav, bet varbūt kādam noderēs, īsi un saprotami par jumtu tipiem/fīčām :
http://www.mossmiata.com/siteg....._tops.html

Un links, vairāk man pašam, lai pēcāk varētu atrast un pārlasīt - par kabrioleta jumta pareizu ekspluatāciju un kopšanu: http://www.robbinsautotopco.com/cleaning.php

Esošais melnais vinila jumts patiesībā arī joprojām ir normālā stāvoklī , tikai sīkas plaisas pa pašām malām līdz šuvei jumta locijuma vietās, kad tas tiek salikts. Galvenais - acīmredzamu caurumu nav . Grūti spriest cik ātri šie bojājumi progresēs, tāpēc arī nolemu negaidīt un preventīvi nomainīt.



Iepriekšējais saimnieks uz vienu no maniem pirmajiem jautājumiem - vai jumts nelaiž, atbildēja izvairīgi : "tikai ļoti stiprā lietū gar pašu durju stikla malu". Rolling Eyes Stipri vēlāk, pajaucot auto vairāk, pēc raksturīgas rūsas, bija skaidrs, ka jumts bija laidis pietiekoši - tā kā labi vien, ka nopirku jaunu, kad bija izdevība. Viennozīmigi ir vērts pasekot līdzi atlaidēm jumtiem, lai paņemtu rūpniecisku izstrādajumu, jo par tādu cenu pasūtī šūt tepat uz vietas nebūs iespējams un neticu precīzai izgatavošanai. Pie mums šūts jumts kautkur topēr nebūs ideāli nostiepts, kāda šuve šķiba, maksās vairāk, materiāls būs štruntīgāks, utt.

Perkot auto, līdzi nenāca domkrats, kurš priekš MX5 ir specifisks - miniatūrīgs, ka viss šinī auto. Paldies paziņam arī ar MX5 par iespēju tādu iegādāties !



Tāpat uz priekšdienām, paņēmu jaunus aizmugurējos bremžu diskus. Pamērīju esošos - pietiekošā biezumā, bet par tik zemu cenu nevarēja atkal neņemt .



Tepat viena japāņu autodetaļu bode klopējās ciet un izpārdeva pilnīgi visu par ļoti simboliskām cenām. Pieteicos pārdevējam paņemt pilnīgi visu, kas derētu priekš MX5, bet saņēmu atbildi, ka nekas no Mazdām nederot. Tas tikai apstiprināja manu pieņēmumu par MX5 kā ne-Mazdu Laughing
Ja kas, MX5 ar motoru apjomiem 1,6 un 1,8 bremžu diski atšķirās diametrā apmēram uz 20mm. Attiecīgi – citas bremžu uzlikas un bremžu skavas. Samērīju savējam, viss atbilst – lielās bremzes Cool


Pēdējo labojumu veicis borrows Pir Feb 19, 2018 10:22 pm; pavisam labots 1 reizi
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Attēlot ziņas sākot no iepriekšējās:   
Ievietot jaunu tēmu   Atbildēt    FORUM -> Biedru auto. Laiks ir: GMT - 9 stundas
Iet uz lapu 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Nākošais
Lapa 1 no 13