japanu auto klubs, forums, auto daļas - japcar.lv
© 2019 Japcar - japāņu auto klubs
on-line.lv Auto/moto Auto_moto
   Foruma sākums       DalībniekiDalībnieki   Reģistrēties   Profils   Vēstules   Pieslēgties 
 
Borrow's Mazda MX5 mk1
Iet uz lapu Iepriekšejais  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Nākošais
 
Ievietot jaunu tēmu   Atbildēt    FORUM -> Biedru auto.
Autors Vēstule
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sv Nov 16, 2014 11:47 pm    
Mazliet vispārīgi par MX5 priekšvēsturi, it īpaši - tas saskan ar to kā uztveru šo auto.
Pēc informācijas netā, Mazda MX5 ( vismaz pirmā paudze ) bija mēģinājums atgriezt apritē lētu roadsteru kā šķiru plašākām tautas masām, nevis tikai kautko super ekskluzīvu. Tāpēc par piemēru ( ja neteikt - nokopēja ) , daudz galvu nelauzot, tika ņēmts savulaik veiksmīgs modelis - 60 gadu roadsters Lotus Elan. Tika paņemtas klasiskas dizaina lietas un papildinātas ar mūsdienīgu ( lasi - astoņdesmito gadu nogalē ) piesitienu.

Līdzība ir neapšaubāma Rolling Eyes




Netā par MX5 vēsturi/tapšanu var atrast pietiekoši informācijas, pieminēšu tikai pāris raksturīgākos citātus.

Citāts no : http://www.pistonheads.com/doc.....mp;i=17897

"Mazda happily used the Elan as its inspiration for the car, and made no secret of the fact that it had copied much of the British car’s design. Everything from the overall Lotus-esque design of the body, to the engine valve cover that looks like a Lotus twin cam, makes this car feel special. Even the exhaust note was meant to sound like an MGB (well a bit). "

MX5 bija aziātu un amerikāņu kopprojekts. Aziāti sākotnēji gandrīz visu sačakarēja, spiežot uz FWD variantu, bet amērikāņi kā vienmēr visu izglāba Wink

"The Japanese team proposed a front-engined, front-wheel drive car, but thankfully the US team won with their front-engined, rear-drive proposal."

Pirms sākt jaukt ārā auto, sarūpēju sev rokasgrāmatu Enthusiasts workshop Manual - kas tiek uzskatīs par vienu no labakajiem avotiem. Par to paldies paziņam ! Kā arī izdrukāju un iešuvu pilnu oriģinālo Mazda MX5 service manual - sanāca divas biezas grāmatas ( ap 500 lapām). Vienmēr ir veselīgi iepazīties ar vismaz 2 dažādiem saktījumiem uz vienu lietu. Protams, nets pilns, kā reti kuram auto, ar izjaukšanas/salikšans/troubleshooting aprakstiem ar bildēm un youtube klipiem, bet sakarīgu grāmatu nekas neaizvieto, tikai papildina.

Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Zalic
Jauniņais
Jauniņais


Ziņas: 24
Atrašanās vieta: Kurzeme, Ventspils

ZiņaZiņots: Otr Nov 18, 2014 1:37 pm    
mazdas labas mašīnas, par mx5 domaju ka par nakamo mazdu. veiksmi darbos
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli Apciemot ziņotāja interneta lapu
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Nov 19, 2014 11:51 pm    
Zalic rakstīja:
mazdas labas mašīnas, par mx5 domaju ka par nakamo mazdu. veiksmi darbos


Paldies par novēlējumu ! Darbu man priekšā patiešām vēl ļoti daudz.
Uz kādu MX5 paaudzi skaties - Mk1, Mk2 vai jaunāku? Protams, būšu ļoti subjektīvs, sakot, ka MK1 ir "pareizākais" no visiem Laughing MK2 jau praktiski ir tas pats, tikai ar citu priekšu, kas galīgi man nepatīk, jo nav jancīgo paceļamo lampu, kuras drošības nolūkos aizliedza. Kad pirmoreiz uz ielas ieraudzīju MK2, nodomāju - Hyundai Laughing IMHO pilnīgi nepamatoti bezpersonisks dizains tik spilgtai, pēc būtibas, mašīnai.



Par Mazda, kā labu vai sliktu mašīnu - neko nevaru pateikt, izņemot, ka bleķi ir reti slikti Confused IMHO daudz sliktāki nekā Opel markai. Jebkura rūpīgi saglabāta mašina ir laba neatkarīgi no markas. Pērkot MX5 jebkuras paaudzes pirmkārt jāskatās bundžas stāvoklis , it īpaši , ja jau ekspluatēta mūsu platuma grādos. Kā saka uzlecošās saules zemē, jebkurš japāņu auto ar laiku kļūst par Mazdu Laughing
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Zalic
Jauniņais
Jauniņais


Ziņas: 24
Atrašanās vieta: Kurzeme, Ventspils

ZiņaZiņots: Cet Nov 20, 2014 3:52 pm    
es gribu mk-1 Smile vai esi planojis kādus motora uzlabojumus jaudas palielināšanai?
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli Apciemot ziņotāja interneta lapu
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Piek Nov 21, 2014 12:49 am    
Zalic rakstīja:
es gribu mk-1 Smile vai esi planojis kādus motora uzlabojumus jaudas palielināšanai?


Apsveicama izvele ! Wink Pirmkārt, kad beidzot nepaslinkošu un salikšu visu hronoloģiskā secībā, kas ir uz šo brīdi sadarīts, domāju, jautājums par jaudas palielināšanu uz kādu laiku uzreiz atkritīs. Otkārt, jautājums-precizejums - pie svara zem tonnas un 131 zs - tiešām jaudas palielināšana šķiet akūtākais jautājums , lai saīsinātu jau tā nogurušā dzinēja mūžu un palielinātu degvielas patēriņu priekš plezīra auto, lai aizbrauktu uz jūru nopeldēties ?
Rolling Eyes Pagaidām tam vienkārši neredzu jēgu Rolling Eyes Tāpec nevaru atbildēt ne jā,ne nē -jo tas vienkārši šobrīd nav aktuāli. IMHO jaudas palielināšanai jābūt vienam no pēdejiem pasākumiem vecam auto - kad bundža kārtībā, dzinējs pārlasīts, bremzes sataisītas, piekare pārlasīta utt. Kāda jēga no jaudīga auto , kurš neturās uz ceļa, nežēlīgi dūmo, sabremzēties nevar un pats vadītajs tūlīt izkritīs grīdai cauri Laughing Tādu gan mums uz ielām pietiek Confused
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sv Nov 23, 2014 12:02 am    
Lai viss nebūtu tik nopietni, labs sezonāls prikols ņemts no cita foruma Laughing



Centos visu ko noņēmu no auto uzreiz salabot, ja bojāts, vai uzpucēt, lai pēcāk, kopā liekot ( cerams Smile ) ātrāk ietu uz priekšu.

Motora apakšējais aizsargs oriģināli MX5 nāk simbolisks, kā daudziem auto - plāna plastmasa.
Tāpēc nav liels brīnums, ka nāca līdzi auto , bet gabalos un bagāžniekā Confused
Labi, ka bija iespēja aizņēmties uz īsu laiku nedaudz labāk saglabājušos eksemplāru paraugam, lai arī ne ideālu. Sapratu, ka visu gabalu man nav un pilnīgai mozaikai trūkst daļas apakšas un sānu. Tad, ar 35 kniedēm un Audi motora aizsarga gabaliem tika uzkniedēts frankenšteins.

Augšējais manējais.



Sakniedēts.





Nav baigi estētiski, bet savu funkciju pildīs un noteikti jau labāk nekā vispār bez. Sākotnēji bija doma , ka vajag pa nopietno, no 3-4 mm bieza alumīnija. Tad padomāju - kam tas vajadzīgs, nav taču sporta auto! Lieka ņēmšanas un svars. Tāpat , atmetu domu arī par taisīšanu no šķiedras - arī ņēmšanās baigā un vienā eksemplārā galīgi nerentabli. Tāpēc paliku pie salāpīta oriģinālā varianta. Ja nu kāds kādreiz tirgos veselu oriģinālu par samērīgu cenu - tad labprāt iepirkšu.

Par cik sāku ar humoru, sestdienas vakars tomēr, tad nobeigšu ar to pašu Wink Pieņemu, meitenes šo forumu nelasa un admins piedos nedaudz necenzētas leksikas svešvalodā - toties pa tēmu MX5 MK1 un pirmais sniegs Laughing

Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
soulfreak
motorists


Ziņas: 5425
Atrašanās vieta: uz Zemes

ZiņaZiņots: Sv Nov 23, 2014 8:19 am    
Dzejnieks Laughing

_________________
Honda S2000 AP1 | Lexus IS300 JCE10 | Yamaha XJR1300 SP
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Nov 26, 2014 1:01 am    
soulfreak rakstīja:
Dzejnieks Laughing


Nu, ja jau dzejnieks, tad lai iet vēl spilgts aforisms Laughing

"Drifting a front wheel drive car is like bangin`your sister-it may be fun but it`s wrong!"

Ne manis izdomāts, bet labi teikts Applause

Turpināju ņemties ar visādiem sīkumiem, laikam jutu, ka auto kopā likšana būs tāls, tāls pasākums un baudīju īso mirkli, kamēr vēl auto bija vienā gabalā Rolling Eyes

Tika iegādāti lietoti oriģinālie Mazda MX5 dubļusargi, kas piemums, kā arī visas pārējās MX5 detaļas, ir zināms deficīs.



Bija uzstādīti uz MX5 1989. gada ražojuma ar 1.6 dzinēju. Atšķiras no 1.8 motoru aprīkotājām MX5 dubļusargiem ar to, ka ir apmēram par 30mm īsāki/mazāki un varētu labi iderēties kā priekšējie dubļusargi Rolling Eyes
Cik lūkojos netā, nu ļoti izskatās līdzīgi tiem, ko piedāvā kā priekšējos OEM ražojuma Rolling Eyes



Kāpēc vispār domāju par dubļusargu uzstādīšanu ? Nedaudz paskaidrošu sīkāk, jo tiem, kuri ar MX5 nav saskārušies, īsti var nesaprast, ko es te ņemos :-D Lieta tāda, ka vismaz eiropas tirgum, cik noprotu, visi MX5 mk1 nāk jau no rūpnīcas nokomplektēti tikai ar aizmugurējiem dubļusargiem, kas manā skatījumā , ir jocīga disproporcija - vai nu jābūt visiem, vai vispār bez ! Piekritīšu viedoklim, ko lasīju netā no kāda Kalifornijā mītoša Miata īpašnieka, ka vislabāk dotais auto izskatās vispār bez dubļusargiem, bet, diemžēl , pie mums nav Kalifornija - gan klimats ir cits, gan arī ceļu kvalitāte. Personīgi , dubļusargi ka tādi man ne īpaši patīk, ja vien tas nav rallija auto. Turklāt, MX5 mk1 spārnu formas gan priekšā, gan aizmugurē ir tā veidotas, ka nu absolūti nenosedz riteņu mestos dubļus ! Forma ir ļoti acij tīkama, bet nu galīgi nepraktiska Confused Kamēr vēl braukāju ar savu MX5 - par to praksē pārliecinājos, kilometrs nobraukts un pat ja asfalts tikai nedaudz mitrs - auto sāni jau netīri Sad Priekšējo spārnu daļa uzreiz pēc riteņa - uz kurieni lido visi štrunti ( akmeņi,dubļi) no riepas ar cetrbēdzes spēku mesti, ir ielocīta oriģināli uz iekšu, kas pilnībā izslēdz jebkādu cerību uz pārējās auto daļas sānu pasargāšanu un garantē īsā laika periodā, ja izdomā palaist kautkur pa grunteni, pārkrāsošanu Confused Tāpēc , izsverot visus par un pret, tomēr sliecos par dubļusargu likšanu , jo doma ir auto pārkrāsot un būs baigi sāpīgi noskatīties kā skaistums tiks sačakarēts īsā laika posmā. Netaisos jau rallī braukt ar šo auto, bet tomēr zinot kādi mums tie ceļi un patīk nobraukt kautkur arī no lielceļiem, izlaižot pa kādiem mazāk brauktiem līkumotiem celiņiem, apsveru auto krāsojuma saglabāšanu ilgākam laikam. Cits alternatīvs risinājums ir braukt ar maksimali šauriem diskiem, lai sēž pēc iepējas dziļāk arkās un riepas ne platākas par 175 :-D

Piemērīju kā iepirktie dubļusargi varētu izskatīties uz auto. Nav pieskrūvēti, tikai uzstutēti uz klucīšiem - tāpēc arī ideāli nepieguļ un ir šķirbas. Galīgajā variantā, protams, visam jābūt ideāli piedzītam.







Pāris bildes no neta ar priekšējiem dubļusargiem uz auto un vienā krāsā.



Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Sv Nov 30, 2014 12:45 am    
Pamazām sāku jaukt ārā auto.



Cenšos noņemtos sīkumus numurēt un pierakstī, lai pēcāk, kad paies vairāki mēneši un cerams, sākšu likt atpakaļ, būtu vieglāk visu salikt pareizi ar pirmo reizi.



Samērīju kā nostājas winddeflector un dekoratīvais roll-bar - vai neķer jumtu uzliekot/noņemot un vai paliek pietiekoši vieta salocītam jumtam uz aizmugurējā plaukta - kabrioletam savas nianses.



Izdomāju, ka gribētu lai abas ekstras vielaicīgi būtu izmantojamas - standartā tas nav paredzēts, tāpec liku, mērīju un rezultatā uztaisīju ar nelielām modifikācijām kuzavā, papildus kronšteinus/pārejas, lai var winddeflector uzstādīt eleganti uzreiz aiz roll-bar.





Par to dekoratīvo roll-bar vēl var padomāt likt vai nelikt, bet vēja aizturētāju noteikti ! Varbūt īpaši karstā dienā var arī iztikt bez tā, bet man īpaši nepatika. Vēl pirms sava MX5 iegādes biju no paziņas uz dienu aizņēmies viņa MX5. Bija pirmās septembra dienas - laiks jauks. Līdz Jūrmalai bez jumta vēl kautkā aizbraucu, bet atpakaļ nepietika izturības ar nolaistu jumtu un bez vēja aizsarga ( šim auto tā nebija ) Sad Baigi velk iekšā vēju pa mašīnas vidu tieši pa iekšpusi un konkrēti sapūta labo ausi/žokli pie stūres sežot Confused Kabriķiem ir tāds "blakus efekts "- aiz auto kustībā rodas retinājums un faktiski sajūta braucot ir , ka vējš pūš no aizmugures pakausī un konkrēti, jo lielāks ātrums, jo trakāk. Mierīgi var apsaldēties, bet braukāt ar paceltu jumtu - neredzu jēgu,ne priekš tam šo auto pirku.
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Pir Dec 01, 2014 10:57 pm    
Mazāk veiksmīgi sanāca ar elekrisko izbīdamo antēnu. Jau kad pirku auto, pievērsu uzmanību tam, ka antēna pilnība neiebīdas atpakaļ. Jautāju pārdevējam, kas par kreņķi - teicās, ka sīkums vien esot, ar wd-40 vien jāpaspricējot un būšot laime. Tad tam nenoticēju un kā vēlāk izrādijās - pamatoti. Nekad iepriekš ar elektriskām antēnas nebiju ņēmies un vispār par tām neinteresējos. Principā, var iztikt pilnīgi bez tās, respektīvi - neklausīties radio. Cits variants - uzlikt stacionāro maiksti , kas pastāvīgi kā pataga šuposies un atgādinās zemessargu ziedu laikus - tas man principiāli nepatīk. Tad vēl varētu likt logā, bet MX5 jau tā tas logs nekāds un ja vēl trešdaļu aizņems antēna, tad pavisam nav labi Rolling Eyes Pašu pirmo gadu MX5 izlaidumiem elektriskā antēna nemaz nenāca un maķenīt atšķiras kuzavs - iekšējā spārna forma ir rūpnieciski modificēta, lai varētu ietilpināt el.antēnas mehānismu. Nolēmu, ja jau tāda ekstra ir tikusi, tad jāsaglabā.



El.antēnas mehānisms redzams blakus standarta mazajam oriģinālajam akumulātoram.



Izravēju ārā antēnu un secināju, ka manā gadījumā ir klasiskā problēma - no vecuma plastmasas elastīgais zobstienis, kurš veic to izbīdīšanas/iebīdīšanas fuknciju aptinoties ap zobratu, ir pārlūzis.





Tur neko nevar salīmēt/sakniedēt un remkoplekts maksā padārgi priekš tāda štrunta. Vēl vairāk mani izbrīnija cik maksā pat lietotas OEM el. antēnas e-bejā Shock Principā, kā pārsvarā viss priekš MX5, protams, ja nu vienīgi baigi noveicās.



Tāpēc nolēmu būt baigais viltnieks un nopirku pa 3 ls pēc sludinājuma tepat uz vietas el. antēnu no Xedos Mazdas.
Mēģināju iestutēt tur kur vajag, nekas nesanāca - gals ārā rēgojas par kādiem 6 cm Sad Nolēmu tik vienkārši nepadoties un devos uz "Argusu" un nopirku pēdejo plauktā esošo ķīniešu universālo el. antēnu. Viss jau labi, strādāt srādā, bet nebiju ņēmis vērā svarīgāko un praktiski arī vienīgo MX5 antēnas atšķirību - nenormāli īsos posmus Confused Nepadevos arī konstatējis šo lažu - izjaucu līdz skrūvītei visas 3 el. antēnas un mēģināju izmisīgi uzlasīt kautkādu mixu, jo detaļas savstarpēji praktiski pilnīgi savietojamas, ķīnitis vai OEM. Nekas nesanāca - kā rēgojas virs spārna iebīdītā stāvoklī dažus centimetrus, tā rēgojas. Savādāk jau viss strādāja, bet nepatika tieši tas,ka oriģinali antēna iebīdās praktiski līdz ar spārna virsmu, bet man labakais mēģinajums bija šie atlikušie 6 cm - baigi nepatika. 99% gadījumos citiem auto noteikti šādu problēmu nebūtu, MX5 ir tik maz vietas visam - gan salonā , gan bagāžniekā 8-)
Vārdu sakot, biju salasījis nelielu el. antēnu kolekciju ar jaunām zināšanām to uzbūvē :-D



Uz šo brīdi jau iepirktā universālā antēna ir laimīgi atradusi jaunu īpašnieku. Kautkādu summu zaudēju, bet uzskatīšu to par jaunu zināšanu maksu. Jauna remkomplekta iegāde tieši priekš MX5 mk1 antēnas šobrīd ir
e-beja iepirkšanās lietu sarakstā. No citiem auto pielasīt nespīd.[/i]
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
njakts
mini-spamer
mini-spamer


Ziņas: 55

ZiņaZiņots: Otr Dec 02, 2014 11:03 am    
kā motoriņš zin, kad jāapstājas ievelkot antenu?
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Dec 03, 2014 4:51 pm    
njakts rakstīja:
kā motoriņš zin, kad jāapstājas ievelkot antenu?


Motoriņš zina visu Laughing
Smalkāk var palasīt šeit:
http://www.popularmechanics.co.....io-antenna

Ja tā īsi : " As the motor turns the gears, the rigid rope is pushed or pulled and the mast advances or retracts, stopping based on either a digital counter or timer or on a measured spike in voltage when the motor can't turn anymore. "

Manā gadījumā pēdejais variants.
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
njakts
mini-spamer
mini-spamer


Ziņas: 55

ZiņaZiņots: Tre Dec 03, 2014 10:25 pm    
Un kas bija tas kas lika viņam apstāties, ja antena ir palikusi ne-līdz-galam ievilkta? kaut kāds štopars uz paša tā lielā zobrata?

Man vnk ir tāda nelaba nojauta, ka neesi līdz galam visu izdarījis ar viņu un pārāk viegli padevies Laughing
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
borrows
Vietējais
Vietējais


Ziņas: 135
Atrašanās vieta: Mārupe

ZiņaZiņots: Tre Dec 03, 2014 11:59 pm    
njakts rakstīja:
Un kas bija tas kas lika viņam apstāties, ja antena ir palikusi ne-līdz-galam ievilkta? kaut kāds štopars uz paša tā lielā zobrata?

Man vnk ir tāda nelaba nojauta, ka neesi līdz galam visu izdarījis ar viņu un pārāk viegli padevies Laughing


Lūdzu pārlasi manis rakstīto uzmanīgi un pamēģini jautājumu noformulēt vēlreiz! Spriežot pēc uzdotā jautājuma " kā motoriņš zin", radās iespaids, ka neesi el. antēnu tuvumā redzējis Rolling Eyes
Jebkurā gadījumā būšu pateicīgs par lietišķu padomu un pamatotu viedokli, ne tikai "nojautas " līmenī, savādāk rodas citas "nelabas nojautas" Laughing
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
njakts
mini-spamer
mini-spamer


Ziņas: 55

ZiņaZiņots: Cet Dec 04, 2014 11:18 am    
Antenu tuvumā redzējis esmu, bet jaucis neesmu. Kas tad ir tas kas liek motoram apstāties? kas pret ko atduras? Pēc Tevis rakstītā nesapratu, kādu antenas štoku beigās izmantoji, to oem ar īsajiem posmiem (vai to vispār atmeti, jo nolauzts tas plastmasas sūds) vai no xedosa vai no argusa, kam garāki posmi un tāpēc gals torčī ārā, vai fiziski štokam kuru izmantoji pietiek vietas iekšā, bet kaut kādu iemeslu dēļ tas gals paliek neievilkts, to es nesaprotu...
Skatīt lietotāja(-u) profilu(-s) Sūtīt privātu vēstuli
Attēlot ziņas sākot no iepriekšējās:   
Ievietot jaunu tēmu   Atbildēt    FORUM -> Biedru auto. Laiks ir: GMT - 9 stundas
Iet uz lapu Iepriekšejais  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Nākošais
Lapa 2 no 13